| 2006 |

| Nieuwe Souvenirs | home |

| link |

www.vormlust.nl

| vormlust biedt een collectie ‘nieuwe souvenirs’ |
vormlust is een initiatief van stichting Vormlust, ism Karin van Paassen, Marjolijn van Duyn, Jolanda Branderhorst, mmv diverse vormgevers.
Proef met 10 vormlust-presentaties met ‘nieuwe souvenirs’ tijdens het aanmeren van internationale cruiseschepen bij de Cruiseterminal Rotterdam in 2006.
De proef heeft uitgewezen dat toeristen van internationale cruiseschepen te weinig interesse tonen in bijzondere ‘nieuwe souvenirs’.

| nieuwe souvenirs |
Nieuwe souvenirs uit de collectie van vormlust zijn een welkome aanvulling op het bestaande aanbod. Traditionele Hollandse souvenirs worden in grote aantallen vervaardigd en aangeboden en zijn wereldwijd bekend met hun archetypische verwijzingen naar nationale symbolen zoals molens, klompen, koeien en tulpen. Maar niet alleen de buitenlandse toerist, ook de Nederlander zelf zoekt in deze tijd van globalisering naar souvenirs waarin de hedendaagse Nederlandse identiteit op originele wijze tot uiting komt.

Vormgevers en kunstenaars zijn sterk in het verantwoorde en onverwachte gebruik, en hergebruik, van materialen en functies. Met hun kritische en humoristische benadering van geschiedenis en nostalgie plaatsen deze nieuwe souvenirs op eigenzinnige wijze de Nederlandse cultuur in een ander kader. Ze bieden een culturele meerwaarde en kwaliteit.

Nieuwe souvenirs van vormlust zijn bruikbaar en draagbaar en verkrijgbaar in verschillende prijsklassen. Met deze producten als relatiegeschenk kunnen bedrijven zich profileren en onderscheiden. Naast bestaande nieuwe souvenirs biedt vormlust de mogelijkheid om producten op maat te laten ontwikkelen. De produkten variëren van vazen, tafellinnen, sieraden, servies tot t-shirts en tassen.